سلول های خورشیدی کروی بدون نیاز یه جهت دهی مستقیم به سمت خورشید
 

سلول ها و صفحات خورشیدی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، برای حداکثر کارایی و جذب انرژی باید رو به خورشید و در جهت تابش مستقیم اشعه آن قرار گیرند. اما یک شرکت ژاپنی با رویکرد هوشمندانه جدیدی، دست به تولید میکرو سلول های کروی زده است که می توانند اشعه های خورشید را در هر جهتی مهار کرده و جذب نمایند.

سلول های خورشیدی مسطحی که ما معمولا بر روی سطوح یا سقف ها می بینیم، به گونه ای نصب می شوند که در بخشی طولانی تری از روز کارایی بهینه ای داشته باشند. و شکل قرار گیری آنها به گونه ای است که بیشترین نور مستقیم را در طی روز دریافت کنند. البته برخی از آنها هم بر روی سطوح موتور دار متحرکی نصب می شوند که پنل خورشیدی را به سمت نور آفتاب می چرخاند، که این خود مقداری از انرژی برق تولید شده را دوباره هدر می دهد.

اما سلول های Sphelar شرکت کیوسمی از دسته ای گوی کوچک استفاده می کنند که اشعه خورشید را بدون توجه به جهت تابش آن جمع آوری می کند. پس علاوه بر نور مستقیم خورشد، آنها می توانند نوری که از محیط اطراف هم بازتابیده شده و به آنها می رسد را دریافت و ذخیره کنند. در نتیجه قابلیت تبدیل انرژی آنها بسیار موثرتر از پنل های مسطح است. جالب تر اینکه آنها می توانند بر روی سطوح ناهموار و منحنی هم نصب شوند و در ابزارهایی چون موبایل و تبلت هم قابل استفاده خواهند بود.

 

sphelar-spherical-solar-cells-2.jpg

منبع : narenji


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



پیشگامی ال جی، بوش، سیسکو و ABB برای خلق استاندارد «خانه هوشمند»
بنچمارک آیپد ایر، ۹۰٪ سریعتر از آیپد ۴ با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز برای چیپ A7 سامسونگ الکترونیکس چقدر بزرگ است؟ بهتر است خودمان کامپیوترمان را سر هم کنیم یا آن را آماده بخریم؟ عکسی تاریخی از اولین انبار محصول اپل: اتاق خواب استیو جابز عرضه تلفن های هوشمند دیزایر 709d، دیزایر 7060 و دیزایر 7088 اچ تی سی در بازار چین بهترین تبلت های بازار برای سلایق و استفاده های مختلف (به انتخاب سایت laptopmag) داستان سکتور معیوب: چرا هارد درایوها دچار Bad Sector می شوند و چه باید کرد؟ ObjectDock > AK Angry Birds Seasons > AK Metal Slug 5 > AK Metal Slug 4 > AK Metal Slug 3 > AK Metal Slug 2 - Super Vehicle > AK Street Fighter 3 > AK New Super Mario Forever 2012 > AK Warcraft III: The Frozen Throne > AK
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان AH Team و آدرس www.akstudio.LXB.ir  لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان